Rahulolu-uuringu kokkuvõte 2019

Patsientide rahulolu-uuringu kokkuvõte 2019


Perearst Ulvi Usgam OÜ perearstikeskuses viidi patsientide rahuloluküsitlust läbi perioodil  07.02.19.a. – 22.05.19.a. Küsimustik koosnes kaheksast küsimusest ja oli vastajatele vabatahtlik ning anonüümne. Küsimustikku oli võimalik täita nii kodulehel olevate linkide kaudu kui ka ooteruumis kirjalikult. Kõik tärniga märgistatud kommentaarid on võetud sõna-sõnalt patsientide täidetud anonüümsetest ankeetidest ja on meie poolt muutmata kujul. Toome teieni ankeetide sagedasemad mured ja küsimused ning anname neile vastuse kaldkirjas.


  1. Vastuseid tuli kokku– 131

  1. Viiepallisüsteemis hinnati perearstikeskuse ruume hindele– 4.71

  1. Perearstikeskuse kodulehe vajalikkus (www.ulviusgam.ee)

94 patsienti arvas, et koduleht on vajalik

3 patsienti arvas, et kodulehest ei ole kasu

40 patsienti ei olnud teadlikud perearstikeskuse kodulehe olemasolust


  1. Toome teieni kõige sagedasemad mured ja küsimused ning anname nendele omapoolsed vastused:

1). Telefoniliinid (arstide ja õdede kättesaadavus)

* on olnud olukordi kui helistamise peale ei võeta pikalt telefoni. üldjuhul on helistatud tagasi ja mure ära kuulatud.

* Telefoni teel on raske kätte saada, äkki saaks selle poole paremaks muuta

* Keegi peaks alati tõstma toru ja andma infot.

* Telefonis on väga raske pereõde kätte saada

* Telefoni teel on teid vahel väga raske kätte saada

* Raske on teid telefoni teel kätte saada !!

* Soovitus teile, tehke nii, et saaksime teid telefoni teel kiiremini kätte

* Näiteks pereõde võiks saada tel. teel kätte tööpäeva jooksul – tihti on väiksemat sorti probleem, et retsepti vaja vms. aga arsti telefoni teel kätte saada on suhteliselt keeruline, pidevalt hõivatud. Tähtsamate muredega saab pereõde suunata kõne arstile

V: 1). Palun kontrollige kodulehelt, millal võtavad teie arst ja pereõde patsiente vastu ning helistage ainult oma arsti või pereõe vastuvõtuaegadel oma arsti telefoninumbrile. Arsti ja pereõe vastuvõtuajal vastab telefonile pereõde, kes on esmane tervisenõustaja ning vajadusel laseb arstil teile tagasi helistada.  

 2). Kordusretsepti tellimiseks ei ole vaja enam perearstikeskusesse helistada. Selle muudatusega tekitame tasapisi telefoniaega juurde. Et abivajajad pääseksid kindlasti liinile, saatke oma kordusretsepti soovid selleks ettenähtud uuele e-maili aadressile juba täna!

 3). Juhul kui teil ei õnnestu oma arsti või pereõde kätte saada, palun saatke oma arstile e-kiri.

 LisainfoAlates maist 2019 on võimalik tellida kordusretsepte selleks ettenähtud uue e-maili kaudu.Retsept millele tellimus esitatakse, peab olema patsiendile varem väljakirjutatud! Retsepti tellimiseks palun kirjutage oma nimi, isikukood, raviminimi või toimeaine ja saatke e-mailile, mis on teie perearsti retsepti tellimise e-mail. Palun jälgige digiloost (www.digilugu.ee) retseptide kehtivusi ja tellige oma retseptid õigeaegselt! Esmaspäevast – neljapäevani tehtud tellimused on valmis sama nädala reede keskpäevaks. Reedel tehtud tellimused on valmis järgmise nädala reede keskpäevaks. Kordusetseptide tellimiseks mõeldud e-maililt saab tellida ainult kordusretsepte. Kui teile ei ole soovitud ravimit varem väljakirjutatud siis palun pöörduge oma sooviga perearsti vastuvõtule.

Dr. Ilona Markus – ravim@ulviusgam.ee

Dr. Ulvi Usgam – retsept@ulviusgam.ee


 2). Innovaatilised ideed ja lahendused

* Arsti juurde kokkulepitud aja kohta võiks tulla nt päev enne meeldetuletus smsi või emailiga.

* Perearsti kabinetis võiks olla meditsiinikirjutaja, kes kirjutaks vajaliku info ülesse samal ajal kui arst tegeleb patsiendi vaatlemise ja küsitlemisega.

* Võtke juurde registraatori -sekretäri tööle)

* Laiendada oma perearstikeskust ja võtta tööle veel üks arst!

* Mugavamaks teenindamiseks võiks kaaluda telefonile automaatvastaja seadistamisega, mis annab helistajale infot mitmes ta helistamise järjekorras on koos tagasi helistamise palve salvestamisega.

* Kodulehe kaudu võiks olla võimalik broneerida/tühistada aega vastuvõtule

* Kui on kaebused, siis tuleks nendesse tõsiselt suhtuda ja vähemalt 1x aastas patsiendile võimaldada tervisekontrolli patsiendi palvel. Patsient ei pea minema tegema tasulisi proove selletõttu, et perearstil on vähe raha. See on absurd.

* Eakamatel inimestel võiks doktor ja õde kodus käia visiitidel.

* See siin juba täitsa hea. (24h avatud võiks olla mõni PA keskus)

V: Aitäh teile kõigile nii heade ideede eest!Salvestame teie mõtted tuleviku jaoks ning loodame neid ühel päeval realiseerima hakata.


3). Palun oodake, teid kutsutakse!

* Võibolla mõnikord jääb tunne, et ootad seal ukse taga aga keegi ei teagi, et ma seal olen. Uksel on küll silt, et Teid kutsutakse, aga inimesed ikkagi kahtlevad ja koputavad uksele. Võibolla võiks olla
mingi märk/valgusfoor, et patsient kabinetis või KINNI/VABA näiteks.

V: Vabandame kui teile on jäänud selline ebameeldiv tunne!Kuid tegelikult on kõik vastuvõtule tulnud patsiendid eelnevalt registreeritud. Meil ei ole elavat järjekorda ning kõik külastused tuleb eelnevalt meiega kooskõlastada. Arstid ja õed on teie tulekust teadlikud ning kutsuvad teid kabinetti vastavalt graafikule. Palume kõigil patsientidel kinni pidada ajalimiidist, sest see tagab sujuva ning õigeaegse teeninduse. Ajalimiit on 15 minutit inimese kohta, mille jooksul jõutakse lahendada üks probleem. Pereliikmetega tulles palume võimalusel registreerida mitu järjestikust aega. Palun oodake ooteruumis, teid kutsutakse! Juhul kui te ei saa visiidile tulla, palun teavitage meid sellest esimesel võimalusel!


4). Ooteruum

* Ainus asi, mis ma sooviksin ehk lisada ooteruumi kohta – et võiks oma välisriided sinna nagisse riputada garderoobi asemel. Muidugi omal vastutusel.

* Mähkimis lauda ooteruumi

V: Mähkimislauad ja valvega garderoob asuvad esimesel korrusel. Perearstikeskus ei vastuta ooteruumi jäetud riiete ja muude esemete eest, mis võivad takistada liikumist. Ooteruumis olevasse nagisse võib riputada kergemaid üleriideid kuid seda kindlasti omal vastutusel. Tuletame meelde, et arsti kabinetti on üleriietes sisenemine keelatud.


5). Arstiabi nädalavahetusel

*Ainus mind väga oluliselt puudutav küsimus on, kuidas laupäeval ja pühapäeval saada abi, kui haigusjuhtum on nii raske, et vaja oleks haiguslehte! Et ma töötan eriti nädalavahetusel, oleks minu meelest abi üleriiklikust süsteemist nende inimeste jaoks, kes töötavad nädalavahetusel, aga ootamatult haigestuvad nii raskelt, et tööle minna ei saa. Praegu on ainus võimalus EMO, mida olen nende aastate jooksul kolm korda kasutama ja see on halvim, mida täiesti haige inimene peab tegema – ootama jahedas haigla vestibüülis neli kuni kuus tundi, et saada ravim ja haigusleht.

*Kuidas toimiks arstiabi nädalavahetusel?

*Elektrooniline ajabroneerimine arsti juurde ja eriti Laupäeviti ja Pühapäeviti võiksite olla kättesaadavad.

V: Kahjuks tänasel päeval ei ole muud lahendust kui EMO kuna riiklik tervishoiusüsteem on selline. Juhul kui tulevad muudatused, anname oma patsientidele läbi kodulehe (www.ulviusgam.ee) nendest  teada. Nädalavahetuseti ja peale meie arstide vastuvõtte saate kasutada perearsti nõuandeliini (1220) nõuannete saamiseks.


Kommentaarid:

*Ma olen kõigega rahul.

* SUURED TÄNUD.TE OLETE SUPER

* Aitäh Teie kollektiivile ja soovime edu!!!

* Oleme väga tänulikud, et saame abi iga kord, kui meie pere muredega Teie poole pöördume! Väga hindame abi kiirust ja professionaalsust! Eriti siis, kui kuulan tuttavatelt, kui halb kontakt on nendel nende perearstidega…

* Jõudu raskes töös.

* Olete profit ja teate mis teete!

* Kõik on hästi… jätkake samas tempos!
* Minu arvates dr Usgam ja õde Ilves on piisavalt kiiresti reageerivad et siit edasi peaksid nad juba mul kodu kõrval kogu aeg valvama ?

* Ma olen ainult patsien ja mul on vedanud selliste arstide ja õdedega nagu teie.Mui ei ole ühtegi sellist probleemi mida lahendada poleks saanud
* Dr markus on väga hea arst ja saab latega super hästi läbi

* SIIN ON KÕIK HEA! 🙂

* ei näe probleeme hetkel, et peaks midagi muutma

* Olen siiani väga rahul, kõik toimib ideaalselt

* Olen siiani rahul olnud. Perearst on alati tagasi helistanud juhul kui ta ei ole helistades kõnet vastu saanud võtta. Dr.Usgam on hooliv arst kes teeb oma tööd südamega. Meilile kirjutades saan alati vastuse. Kuigi ma olen Raplamaale kolinud ei ole ma vahetanud perearstikeskust.

* Arstid ja õed on väga kompetentsed!!

* Raske oleks miskit lisaks soovida!

* Ulvi Usgami perearstikeskus, kust alati abi saab

* Olen väga rahul meie perearsti keskusega – see on mugav, ilus, puhas, hubane ja abi on alati olnud kiire ja raviv!

* Minu jaoks on Teie perekeskus on ideaalne.

* Minuarust kôik ongi v ok. Ja meeldib see, kui saab suhelda (eriti just viiruste ajal) interaktiivselt.

* Perarsti keskus võiks asuda jälle Tabasalus.

* Praegune on ideaalne perearstikeskus.

* Hetkel väga hea, rahul just sellisega

* siin on kõik hea!

Aitäh kõigile, kes võtsid osa meie keskuse rahulolu-uuringust. Oleme teile väga tänulikud kiituse-kriitika ja uute ideede-mõtete eest! Tahame teile ainult kõige paremat pakkuda,

Teie perearstikeskus.